På Gång.......

måndag 11 oktober 2010

Textil nyckel 5


I helgen så har jag haft några småstunder till förfogande och då påbörjade jag mitt projekt med röda små inchies. Det blev några stycken. Det är samma inch på båda bilderna men jag tittar på dem med olika bakgrunder......vilken tycker du är bäst i bild alltså?

Textil nyckel 5 Kreativitet, flexibilitet, uthållighet

Denna "nyckel" hänger ihop med de övriga också. Vad är det jag vill åstadkomma eller vad är det jag vill med mitt arbete. Jag har haft en tanke i många år att jag skulle ha en utställning 2009 och det hade jag. Även en 2010 nu i år alltså. Till detta så kommer jag också att ha en utställning 2011 som jag skrivit om tidigare. En tanke, en plan och en idé som jag gärna vill genomföra. Det räcker inte med viljan, och att ha gjort eller skall göra. Jag får träna på min kreativitet och flexibilitet så att den blir lika utmanande och rolig som de första. Jag kan inte göra samma sak, jag skall kanske ändra något, skapa något nytt, visa på andra sidor av mitt skapande. Jag skall kanske göra hela jobbet bakvänt, eller så kanske jag skall vända upp och ner på mycket av det jag tänkt. En sak är säkert det skall till kreativitet och flexibilitet i massor och till detta skall jag lägga min uthållighet, jag skall ju jobba i 365 dagar med både idéer, skapande, arbete, och lust.....

Ha en lustfylld måndag!

4 kommentarer:

Britt sa...

Så fin den är.
Den oversta bilden är allra bäst.
Hur många inches blir det tro.
Ewa-Christine nu har jag fått lite hum om dina nycklar. Jag har ju sett foton på många av de konktreta nycklarna och undrat.Spännande att följa dig framledes i ditt röda projekt
Britt

EM sa...

Den översta är bäst. Så roligt att göra dessa små, nåt alldeles nytt för mig. Vad kommer det ifrån?
Ha en skön måndag
kram elsamarianne

ewa-christine sa...

Tack Britt hoppas att du får ett eller annat till livs.
Elsamarianne alltid på bettet, lika kul varje gång du kommenterar.

Jane S sa...

Hej!
Båda är bra, men den med träbakgrund tycker jag blir allra bäst.
Läser din kloka nycklar, vad får du allt ifrån? Jag tycker ofta som du, men inte formulerar jag dig ens för mig själv!
Det blir spännande att få se fortsättningen på din "småbitar"
Hälsningar Jane