På Gång.......

måndag 1 november 2010

Nu börjar nästa fas.......

Nej det är inte jag, men det kunde varit det..........bilden är tagen i Chicago för några månader sedan. Tjejen var helt uppslukad i sitt arbete och runt henne var massor, massor av människor!

Men jag tyckte bilden var en bra bild på inledningen av mitt arbete som jag skall göra under kommande vecka. Har haft en otrolig "röra i huvudet" vilken underbar röra, massor av aha-upplevelser, och jag inser att världen är rörig ibland. Men jag kastar mig handlöst in i röran och i vanlig ordning så vill jag använda mig av röran för att finna det jag söker! Så har det nog varit i hela mitt liv.

Hjärnan har ett vad jag lärt mig "seriellt tänkande", att utgå från detta gör att vi kan tänka på flera saker samtidigt, arbeta med flera saker samtidigt och i allt detta "samtidigt" också se lösningar. Det är ett snabbt tänkande, oftast korrekt och exakt men framförallt så är det tillförligtligt. Det finns nackdelar, det saknar flexibilitet. Då gäller det att göra "lappast" eller avsluta eller göra tvärt om. Så var det för mig i Linköping sist. Jag släppte det gamla och började om från början. Jättespännande, utmanande och otroligt stimulerande.

Denna vecka skall jag helt ägna mig åt skissande, och strukturerande för mitt arbete som skall vara klart i januari 2011.

Ha en "go" vecka!

4 kommentarer:

EM sa...

Vad spännande med en ny fas- både i livet och i det kreativa.
Jag är inne i en "vårstädningsfas" nu, mitt i hösten, där jag vill rensa i röran och göra om. Börjar med att göra mig av med onödigt bagage...
Svårt men nödvändigt för sinnesfrid.
kram elsamarianne

ewa-christine sa...

Du gör så rätt, så rätt, lite av Feng Shui kanske.....

Ingrid sa...

En go vecka till dig med!

ewa-christine sa...

Tack Ingrid...............