På Gång.......

söndag 14 november 2010

Personligt ledarskap........

Vi behöver visioner, mål, idéer, för att utvecklas och vi behöver utmaningar för att komma vidare. Detta kan också ge oss signaler till förändring. Så är det för organisationer och så är det för oss människor. Om vi står still och stampar så behövs någon förändring!

Under många år har jag arbetat med frågor som för just detta, och har insett och inser att mycket av det som vi gör behöver utvecklas, förbättras, förändras fast många av oss vill vila i det kända, det som känns bekvämt........

All verksamhet vad det än är behöver en marknad, och min fundering är idag, om nu ingen vill ha saker på väggarna, vad skall då utvecklas och vill man då ha textilier?

Det är så många idag som vill uttrycka sig och skapa. Hur vet jag att just mitt är det som jag skall gå vidare med, när tryter energin eller är det något som måste till för att jag skall bli nöjd.

Många funderingar finns, det var även så i själva arbetslivet läs lönearbetet, att ifrågasätta det jag gör är nog en viktig del av en verksamhet. För vem, till vad, och varför.

Personligen så tror jag att det finns en inneboende kraft hos de som verkligen skapar, denna kraft är starkare än omgivningen och det är här jag hittar mitt personliga ledarskap. Oavsett vad andra tycker och tänker!


2 kommentarer:

EM sa...

Mycket tänkvärt. Ledarskap är nåt man förtjänar, inte tar... när det gäller över andra i alla fall. När det gäller sig själv så är det som med kärlek, man måste älska sig själv...
ha en skön söndag
kram elsamarianne

gunnelsvensson sa...

Om man skapar av för sin egen lust, sin egen inneboende lust och sitt behov att utrycka sig; så är det mycket skönt att slippa en "marknad" inte sant? Vi är inte beroende av om någon vill köpa det av oss för att ha det på väggarna. Det är jättekul när någon gör det, men inte det viktigaste, vi fortsätter ändå, inte sant? om det känns rätt och riktigt för oss !