På Gång.......

fredag 31 december 2010

En tanke på årets sista dag........

Det är viktigt att förstå vårt förflutna men inte hela sanningen ju. När vi försöker förstå vårt förflutna så relaterar vi ofta det som sker nu till det som hände tidigare, istället för att stanna kvar i det som är nu. Hängde ni med?

Jag menar att varje nytt löfte, ny handling, ny tanke är nu oavsett vad som skett i det förflutna.
Alltså det vi bestämmer oss för nu är inte relaterat till tidigare upplevelser. Vilken fantastisk tanke! Det innebär att ALLT jag vill, kan slå rot och bli till om jag vill!

GOTT NYTT ÅR..........2011

3 kommentarer:

EM sa...

Det vi kan påverka är nuet och framtiden. Det som varit, har redan skett. Nåt sånt du menade?
Ha en underbar Nyårskväll
så hörs vi nästa år igen...
kram elsamarianne

annicka sa...

...mmm klokskap igen...man måste inte ha en lycklig barndom - det ordnar sig ändå? fast en lycklig barndom underlättar ju- vet inte hur jag kom att tänka på Ben Furmans bok "det är aldrig försent att få en lycklig barndom..."när jag läste din reflektion idag
nå väl
gott nytt på dig kram

ewa-christine sa...

Gott Nytt wlsamarianne och annika, vi ses nästa år.