På Gång.......

onsdag 1 december 2010

GAMLA TRYCK......

GAMLA TRYCK OCH TIDNINGAR har jag en hel del.......nu börjar "städningen" bland dessa. Jag har bestämt mig för att fota av de som jag kan fota (dvs de som är fria att fota och använda i dagsläget) alla övriga lägger jag ner i en kartong för kommande generationer. Upphovsmannalagen gäller även här.

Dagens tryck tillhör en jultidning från tidigt 1800-tal och jag skall försöka få fram den rätta känslan så man ser hur tiden har skpat färgen. Tidningarna är sköra, men vansinnigt roliga att läsa. Jag har en hel del som jag skall gå igenom.

Eftersom det är ett projekt, så kommer det arbete fram ur detta fotande vad tiden lider.

Nu går vi raskt fram emot 2a adment och när jag kommit tillbaka från Linköping (torsdag och fredag) så är det lördag och det går fort.

Så jag önskar allt gott som finns................i dagarna två, på lördag kommer jag åter!

2 kommentarer:

EM sa...

Ha en trevlig resa.
kram elsamarianne

ewa-christine sa...

Tack för din omtanke......