På Gång.......

tisdag 7 december 2010

Jag har en idé........


En idé är en tanke som präglas, för den aktuella individen som får idén, av nyhet och unikhet. En idé inbegriper ofta någon slags lösning på något slags problem. Allt från en idé om hur man ska göra en resa till en idé som behandlar något av samhällets basdrag.

källa Wikipedia


Att skaffa mig en mer synbar "idé-bank" där jag kan samla tankar, skapande idéer, och ha vid sängen!

Skissböcker i all ära, men en idébok fungerar bättre för mig. Här kan ALLT sättas in och här kan allt FÖDAS.........tidigare har jag haft mina idéer och skisser lite var stans, när jag var färgig med en sak, så pockade nästa på...........visst kan man säga att skiss- och idé bok är lika, men de kan också vara olika beroende på hur man skall använda dem. Sedan har jag mina "textila böcker" som är små miniatyrer av mitt arbete.

På så sätt kanske jag lättare kan "skiljas" från mina verk, när de får nya "hem"......jag har ju en liten del kvar i min idébank!

2 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

Detta gillar jag !!!!!! Så fin hela iden är och en kanonfint blogginlägg !!!!!!!

ewa-christine sa...

Tack Gunnel......det värmer!