På Gång.......

måndag 6 december 2010

Min visionsplan.......2011

Så står den där, min visionsplan 2011. Den kallas också "Medicinskiöld" något som indianerna förr gjorde med träd, hud och målade. Vad dom gjorde var att dom skrev in eller målade in sina önskningar, sina drömmar, men också satte dit sådant som skulle bevara dem för faror och andra hot som kunde komma. Denna sköld gjordes i förväg så nu står den här hos mig för att ge mig energi, hälsa, glädje inför hela 2011.

Det är många tankar och funderingar som finns invävda och inbroderade i skölden. Det är också många förväntningar och möjligheter som finns med. Samtidigt som jag kan känna en stor tacksamhet för att jag har möjligheten att skapa, samtidigt känner jag känslan av att förmedla det jag gör till nära och kära.

Jag har haft förmånen att ha ett rikt arbetsliv, och nu ett rikt fri-tids-liv, att få lov att ägna sig åt något som betyder så mycket och samtidigt utvecklas och lära mer är en rikedom. Det finns ett vitt hjärta i skölden som symboliserar mitt vita rike..........resten får ni gissa er till!
Ha en bra dag

2 kommentarer:

Elizabeth sa...

What a beautiful medicinewheel, it's a fantastic idea to visualize 2011 this way.

Enjoy yourself tonight.

ewa-christine sa...

Thanks for comments..........