På Gång.......

måndag 31 januari 2011

Att vara samlare...........återbrukare........skapare....

Våra levnadsförhållanden tillåter oss att samla................det är helt fantastiskt vad vi kan ha i våra gömmor när vi samlar ihop det. Här är delar av min svarta samling som jag har i mina gömmor. Det är allt ifrån glasögonfodral, till flugor för herrar, tills svarta gamla knappar. Men också en locktång att värma på elden. Gamla sorgehalsband, en solfjäder med fina strutsfjädrar, hyskor och hakar från Gusums................sådant som många slänger men som är roligt att titta på.

För mig är alltså återbruk viktigt, att arbeta med det som jag har i mina gömmor. När jag gör en "inventering" på glädjeämnen så är det just dessa enkla vardagsting som ger mig en sådan oerhörd glädje.

Idag funderar jag på om jag skall börja skriva en "upptäcktsjournal" varje kväll på de upptäckter jag gjort under dagen. Idag har jag upptäckt att tiden rusar iväg med trevligt sällskap (fast det visste jag innan) men det är aldrig försent att skriva ner det och tänka på hur viktigt det är med människor som vi har trevligt tillsammans med!

Tack för idag, bästa du.............

Inga kommentarer: