På Gång.......

torsdag 27 januari 2011

Ju enklare vi gör våra liv - ju rikare blir det!

Rikedom är ett mått mätt oftast i pengar........men man kan mäta rikedom i glädje, tillfredställelse, harmoni, balans, och då oftast om vi har det eller känner det.

Att göra livet enkelt är enkelt när vi väl kommer på vad vi vill, hur vi vill och varför vi vill något!

Jag vill utvecklas är en av mina önskningar, det är enkelt..........jag kan läsa om det som intresserar mig, jag kan träffa människor som tycker om samma saker som jag, jag kan utmana mig själv, jag kan studera, jag kan undersöka allt det som jag vill utvecklas inom. Och då gäller det att skapa utrymme för detta.

Rikedom för mig är att göra det som jag älskar och samtidigt sätta en gräns så att jag inte slukas upp och glömmer allt annat.

Ibland är det bra att göra en inventering. Jag har investerat i glädje under flera år, denna investering ger avkastning. Och det tog flera år att komma fram till att bli nöjd. Det är enkelt att önska, det är enkelt att genomföra, bara "jag vill" villsäga!

2 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

"Rikedom för mig är att göra det som jag älskar och samtidigt sätta en gräns så att jag inte slukas upp och glömmer allt annat." ....
... där satte du huvudet på spiken!
Ha en trevlig helg!

ewa-christine sa...

Ja inte sant..........trevlig helg till dig också!