På Gång.......

tisdag 25 januari 2011

Studera konst och hjärtats viskning......

För att studera konst, foto, bild behövs egentligen inte några längre resor för. Det räcker med att gå ut i vår underbara natur och titta på det som griper tag i oss. För mig är det soluppgångar och solnedgångar. Gärna vid havet, eller "slätten". Det är då "moder natur" visar sin konst för mig. Vilken konstsalong och dessutom ha möjlighet att fånga den och se den om och om igen.

Livets resa är längre. Den tar år efter år att resa i. Ibland så blir du påmind om att du kanske är motsägelsefull, eller dubbel - tänk då efter varför. Personligen tror jag att vissa saker "tar tid" att antingen mogna, växa till sig, få en mening. Då är det väl att man kan vara tveksam. Jag har en mängd sådana saker som jag känner att jag vill skaka av, men ännu inte riktigt är klar med. Det bästa med att både vara långsiktig och kortsiktig är att man har aldrig tråkigt. Samt att olika saker tar olika tid att "sätta sig".

Att lyssna till "hjärtats viskningar" är också något som jag lärt mig med åren. Hjärtat är fullt av viskningar, hör du dina?

Ha en fin dag!

2 kommentarer:

Pysselpalatset sa...

Mitt favoutryck... ting tar tid.. och tid är faktiskt det enda vi har... kram j

ewa-christine sa...

Så sant........