På Gång.......

tisdag 8 februari 2011

Att låta drömmar vila......

När drömmar antingen "vilar" eller är "begravda" så kan man förhålla sig till dem på ett speciellt sätt. Detta är en begravd dröm som jag skall färdigställa.

Vad min dröm var? Ja du.....det förblir min hemlighet!

En sak är helt klart det är spännande att möta min intre utforskare, för på så sätt så kan jag både se, höra och göra det som är roligt, viktigt och stimulerande för mig. Detta innebär att jag blir en gladare person att umgås med, men också att leva med! Det är jag helt övertygad om. Ingen annan kan göra detta jobbet för mig.............det är ett livslångt arbete. Men fantastiskt roligt!

Det är kanske bästa att berätta lite om dagens bild också. Det är handtryck och handbroderi, maskinbroderi. Tanken är att det skall bli en Art Quilt om det blir en eller två är inte klart och jag har lite grundarbete och montering kvar. Vill få klart den till utställningen den 3 mars nu i år i Kungälv.

3 kommentarer:

EM sa...

En variant på: man kan inte fly från sig själv...
ha en skön tisdag
kram elsamarianne

annicka sa...

Tycker om uttrycket att drömmar vilar det ger hopp det är aldrig försent

ewa-christine sa...

Tack elsamarianne och annika, ja man skall låta drömmar vila också annars så blir det så mycket på en gång.