På Gång.......

lördag 26 februari 2011

Att skapa något vackert av det som är förkastat.........

är skönhet för mig personligen. Skapandet handlar mycket om att testa, pröva, öva, tänka, upptäcka, förkasta, tänka om, och återbruk ger mig denna möjlighet. Ibland så behöver vi detaljer för att skapa helheter!

Det är samma sak med livet. Jag är övertygad om att vi inte testar tillräckligt många gånger och tillräckligt mycket för att kunna förkasta, omvärdera, förundras - ibland så måste vi backa och göra om och om igen för att hitta den rätta vägen!

Att både måla, sy, brodera, fotografera kräver att man håller på och inte släpper taget för att nå fram till det som vi vill. Jag har ett mål med mitt arbete, och detta mitt mål innefattar också små detaljer som kräver övning och åter övning. Tänk att lära sig att öva och åter öva, testa och åter testa, för att inte säga misslyckas och misslyckas och misslyckas........ta upp, göra om, tänka på nytt sätt. Det är först då som vi lyckas med det vi förutsatt oss.

Ha en härlig helg!

3 kommentarer:

Dorthe sa...

Dine nye -reste billeder er utroligt smukke-'
god week-end til dig også.
Dorthe

ewa-christine sa...

Tack Dorte..........

LOVE STITCHING RED sa...

Perfect x