På Gång.......

söndag 27 februari 2011

"holken greta".............


Idag blev jag så jätteglad, jag har fått en fågelholk. Den har jag fått av en kär vän som tillverkat den själv. Det skall föreställa en trådrulle. Den passar så fint på den gamla symaskinsstället......men där skall den inte vara i framtiden!
Vilken otroligt fin tanke, gåva och gest. Jag blev så jätteglad...............

Det som gladde mig mest var känslan bakom gåvan, det tar så lång tid, skaffa material, tänka ut, hitta en form som skall vara något symboliskt, arbetet, målandet och överlämnandet. Tänk att jag fick en av de två holkar som tillverkas under ett år.

Nu skall "holken greta" få en plats i vårt trädgård, så att jag kan se den............

5 kommentarer:

Gudrun sa...

Vad man blir glad över folks fantasi!
Så läcker fågelholk.Lova ta bild när du placerat det på sitt rätta ställe:-))
Kram Gudrun

ewa-christine sa...

Ja inte sant, ja skall fota den när den kommer på plats.....om inte annat för att visa "holkens skapare" det rätta stället....ler!!

annicka sa...

Vilken trevlig gåva! Bättre kunde det väl knappast bli för att visa omvärlden = grannar och förbipasserande - vad du är intresserad av!

gunnelsvensson sa...

SÅ fin den är! mycket finare ´än vad jag förstod i telfon! Tack för att du delar med dig!

ewa-christine sa...

Så rätt Annika, visst var detta kul........ja du Gunnel den är jättefin..........det skall bli spännande att se om någon flyttar in i holken!!