På Gång.......

torsdag 12 maj 2011

En cirkel.............



Jag har försökt fånga ”cirkeln” med min vänsterhand hela detta året.

Jag är född vänsterhänt, men i skolan när jag var 7 år och började, så "tvingade" man mig att byta hand och skriva med höger hand. Så kom jag till Linköping på Textil Design och där undrade en av lärarna om jag hade försökt teckna med vänster hand sedan dess? Försök, uppmuntrade hon mig och jag försökte och jag blev förvånad.

I denna kurs som jag snart avslutar (Skapande arbete med ull) så har jag tecknat alla mina skisser med vänster hand, hur naturligt och enkelt som helst och jag kan skriva med höger samtidigt, är det inte förunderligt! Jag har varit högerhänt sedan jag var 7 år och idag är jag verkligen "dubbelhänt". Utom i broderiet, där är det vänster hand som gäller.

Kan nog tänka mig att det kan se "kul ut" när jag ritar bilder med vänster hand och samtidigt skriver texten med höger hand.......


Ha en skön onsdag...........



Inga kommentarer: