På Gång.......

lördag 28 maj 2011

O............Oh...........Ohhhhhhhhh så härligt, nu är jag klar med "ullen!

Nu är jag klar med "ullkursen" och det är härligt. Behållningen har helt klart varit deltagarna i kursen med alla glada skratt, tillrop och uppmuntran oss emellan. En otroligt fin grupp......känns lite sorgligt att säga hej. Tack vare "bonn-mororna" Åsa och Annika så hade vi en ofantligt mysig avslutning på deras gårdar med alla djuren, alla de vackra ullarbeten som dom hade och jag fick med mig hem ett "o" till! Än en gång stort tack. En "stadsråtta" som jag uppskattade verkligen besöket i alla former. Kommer tillbaka jag lovar!!

Men nu är kursen slut och jag har blivit lite mer insiktsfull när det gäller materialet ull. Jag har också blivit helt på det klara med att ull skall jag inte arbeta med annat än när jag vill ha med det i mitt andra arbete. Men för den skull så älskar jag den vita ullen fortfarande och jag tycker om ullen i olika former men jag skall inte arbeta i eller med det i någon större omfattning. Vi lär så länge vi lever inte sant!

Nu så här i backspegeln så har kursen varit jobbig, det har varit dubbla budskap hela tiden och uppgifter som vi fick i början på kursen och som jag arbetade med ända fram till slutet, ströks bara helt enkelt. Examinationerna var underliga och jag har en fråga kvar i huvudet, hur skall jag formulera min utvärdering?

Det står att man skall vara självkritisk och det har jag varit när det gäller min egen insats, mina arbete, så det som återstår är just utvärderingen. Skall jag vara ärlig, skall jag kommentera alla problem som funnits, skall jag framföra det som var bra och lämna det som var dåligt.....vad säger mitt samvete mig?

Jag tänker på alla som går en kurs oavsett var och hur, om ingen säger något, då händer ingenting........om någon säger något, händer det någonting då?

Intressanta frågor och intressanta svar...........min förhoppning är att de som skrev på sina utvärderingar i går, vågar stå upp och säga till att kursupplägget, informationen, var osammanhängande, dubbeltydig, svår att förstå, och ändå var vi inga dumbommar någon i gruppen!!

Men lärdomarna var många, resorna också, tiden att komma ihåg och ser man då till mitt resultat personligen och deltagarna så har vi lyckats över förväntan och kanske det är det som räknas!

5 kommentarer:

Gudrun sa...

Grattis till avslutningen,så flitig du varit och kul att följa dig på "vägen".Jag tycker du skall vara ärlig och ge din syn på kursen,alltid tar någon åt sig.
Ull skall jag ha på en liten vinterväska,den drömmer jag om så länge:-))
Trevlig helg och sommarlov!
Kram Gudrun

ewa-christine sa...

Ja det blir nog så......ärlighet varar längst och det känns rätt när man säger ifrån eller hur??
Det blir en väska här också......till vintern!

annicka sa...

feedback är en nödvändigeht för både huvudman/ansvarig högskola samt de som designat kursen och de som utför den. Hur ska dena nanr skunna utvecklas? konkret feedback med exempel och med tanakr/reflektioner som är välgrundade kan aldrig bli fel. Däremot en massa tyckande kan tas för vad det är jsut tyckande.
Stå på dig coh formulera dig väl- du har lagt ned så mycket tid och engagemang i kursen samt utgifter för resor o logi.
För övrigt grattis till ännu en insikt!!!

annicka sa...

Ursäkta mina valsande tangentfingrar...det blir lite felstavat ibland...

ewa-christine sa...

Annika jag är benägen att hålla med dig fullt ut.....