På Gång.......

tisdag 28 juni 2011

Den lilla barnstolen med röd sittdyna........

Jobs tyger är kul att jobba med. Nu var det vara några resttyger som jag hade och som fick bli till en liten stol-sits. Men det går att ha den på väggen också om man så önskar.

Jag tänker på förr när man gjorde bruksföremål av allt återbruk. Från stora till små saker som kunde användas. Idag gör vi utsmyckningar och glömmer kanske bort detta med att använda igen. Jag kan bara gå till mig själv. Vi har det så bra att vi kan kasta visst är det helt knäppt!

Men tider har förändrats åtminstone för oss här i västvärlden. Men det finns fortfarande människor som skulle vara oerhört tacksamma om dom kunde få lite av det vi kastar bort. Jag är glad att dessa välgörenhetsorganisationer som finns tar tillvara och omvandlar det överflöd vi har till pengar och även sänder iväg vårt överflöd till de som behöver det.

Jag tänker på "hållbart samhälle" och hur man talar om det, men så lite det är i praktiken är ganska intressant.

Ha en hållbar dag idag.........

Inga kommentarer: