På Gång.......

torsdag 23 juni 2011

Det är rött i år.........

Nu håller jag på att färdigställa allt det röda som jag arbetat med sedan förra året (2010) i augusti och fram till nu.

När jag ser tillbaka på året så är det kantat av både arbete, gldäje, kreativitet och även en stor del frustration. Denna frustration kommer från "ullkursen" och den lägger sig förmodligen så småningom. Detta arbete var ett experimentellt arbete. Det är i lager på lager och i mixed media.

Det finns återbruksknappar med och ett "bokhörn" nere i högra hörnet. Jag ville att det skulle symbolisera kunskap läggs till kunskap och allt kan man inte läsa i böcker. De 4 knapparna är handslagna och kommer från min mammas affär som hon hade på 60-talet.


Nu när det är färdigt är jag riktigt förtjust i arbetet........och det känns bra.

Inga kommentarer: