På Gång.......

söndag 26 juni 2011

Ibland så är bara bilden där............

Ibland så har du bara bilden där, den finns framför "linsen" både när det gäller foto och när det gäller skapandet. Skillnaden tror jag är de som ser och de som inte ser. Jag har försökt utveckla mitt "seende" genom att lära mig mer om former, färger, skaparprocessen och genom detta så utvecklas förhoppningsvis mitt seende.

Att se är inte alltid så lätt, att se olika delar, detaljer och helheter är heller inte så lätt, det är något vi måste träna upp oss i (för alla kan se om man vill), samma gäller det att föra över en bild från vår tanke till något konkret antingen det är måleri eller textilt skapande.

Glaskulan är en spännande företeelse denna glaskula är fylld med vatten därav effekten. Kul tycker jag!!

Inga kommentarer: