På Gång.......

söndag 12 juni 2011

Rött är "mitt års färg".....

I år handlar min utställning om rött och vitt. Nu handlar det om att göra klart det som jag har lust att slutföra inför augusti. Nu när solen skiner och vi har sommarledigt blir det en hel del rutor när jag är ute. Det gillar jag. Väl att händerna inte ger vika och axlarna. Men jag kan avslappningsteknik!

En sak som jag funderat på när jag virket är hur man skall lite på sina egna insatser. Garnerna har legat många år och varje gång jag öppnat skåpet så har de sagt "ta mig nu" men jag har sagt till mig själv, jag väntar det kommer en dag då jag känner att nu skall det bli av, nu skall jag ta tag i mina bomullsgarner.

Det som är kul är att jag gillar göra mormorsrutor, kanske just för att det är både avkopplande, roligt, och tankebefriande. Jag behöver inte tänka alls.........utan bara filosofera.

Att ladda batterierna gör vi på många sätt, att rensa rabatter, promenera, kolla på tv, ligga och sola eller pressa, laga mat, simma, ja det finns en hel del som man kan ägna sig åt för att tömma hjärnan. Tom springa, men det är inte min grej. Mer att brodera, skapa, och sticka och virka.

Nu får vi se hur långt garnet räcker, det är det som är lite knepigt, så jag syr inte ihop förrän jag har stickat upp allt det röda garnet.

En trevlig Pingstdag önskar jag i ett underbart soligt väder, utan moln på himmlen.




Inga kommentarer: