På Gång.......

lördag 16 juli 2011

Detta med skatter..........

Mina benskatter är lite speciella, det är benknappar, bentärningar, benringar men också virknålar i ben, syl i ben (som används när man plockar upp tråd bland annat). De är utsmyckade genom att man skurit i benet och de är så vackra. Nu har jag sorterat upp mina ringar och tärningar så de har fått egna förvaringsutrymme så jag kan se dem och glädjas åt dem. Jag har inte hjärta att använda ringarna i mina arbete (det får bli plastringar) för jag vill ha dem till något speciellt som jag inte kommit på ännu.

Ben blir mer och mer sällsynt så kanske de en dag är små värdefulla ting, som de idag inte är!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej!
Har just avslutat ett större broderi - en kopia av en gammal bonad som finns i min släkt. Är på jakt efter benringar för upphängningen.
Läste att du inte vill använda dina, men du kanske vet var jag kan hitta dem?