På Gång.......

onsdag 13 juli 2011

Handknypplad spets..........

När jag sitter och tittar på mina gamla klenoder, skatter så tänker jag att alla dessa kanske en dag saknar identitet, integritet, intellekt, bara för att det är "döda ting" men så är det ju med allt som är dött och dör...........även vi människor.

Att dokumentera är ett sätt att lämna fotavtryck, fotspår in i framtiden. På bilden är det en knypplad duk som ligger i sin originalask. Den har aldrig används (kanske den var för fin) och kommer nog aldrig att användas heller. Det är ett par virkade vantar i fint, fint garn, några spetsar och ett foto på ett barn i bakgrunden. Allt detta finns i ateljen som ger inspiration och tankar.

Idag går tankarna till identitet, integritet och intellekt......hur det sett ut bakåt i tiden, och framför allt idag i mitt skapande men också vad som lämnas till eftervärlden. Jag tror inte det är någon av barnbarnen eller barnen som är intresserade mer än av någon ensaka pryl, utan detta kommer att spridas för vinden en gång..........detta ger mig en tanke att det är nog jag som skall ta itu med hela min samling och tänka till vad jag vill!


Inga kommentarer: