På Gång.......

tisdag 5 juli 2011

Honungsrosens härlighet..........

Nu har nog min honungsros slagit rekord i blommning. Så många blommor har den aldrig haft, det har varit helt otroligt. Mycket snart är det över och jag är så glad att jag sett hela denna fantastiskta blommning som skänkt så mycket glädje och så billig (59.- som liten planta).

Om jag fått önska hade jag haft flera av denna sorten och vem vet jag kanske tänker till lite mer på annan plats i trädgården. Jag har en "idé".

Växtkraft tänker jag på när jag ser min ros, vilken otrolig växtkraft och den har några år på nacken, är det så att den blir vackrare med åren tro??

Vad är det i växtkraften som tjusar mig tänkte jag idag på morgonen, jo rikedomen som den skapar själv av sina förutsättningar. Visst kan man se paralleller!

Jag tänker på den rikedom jag äger idag (innåt) men också i form av saker som är kasserade från gågna generationer. De har djupa rötter och står sig bra i myllan, det är nog det som ger skönhet på sitt sätt.

Nu närmar sig min utställning och jag känner mig lugn inför denna i år. Trygg för jag vet att jag ligger bra fram i tiden, hinner göra klart det jag skall. Det som inte är klart skall väl då inte vara med kan jag tänka.


Inga kommentarer: