På Gång.......

fredag 8 juli 2011

Ibland undrar jag.........

Förr i tiden så målade man på bergsväggar och i våra dagar så försöker man tyda vad det betydde det som målades.

I våra dagar så gör vi så mycket och förklarar så mycket så att jag undrar om framtiden kommer att ha nytta av det vi gör. Utgrävningar i en dator och följa en människas arbete och vardag är mycket enklare idag än det var förr.

Men vi kanske skall lämna en del som framtiden får spekulera kring annars kanske det inte blir så kul.

Just nu håller jag på att arbeta klart mycket som ligger. Dagens bild är i mitten 3 rutor som berättar en historia. Denna historia har jag tryckt på en gammal gardin som är kasserad. Jag tycker att historien får tala för sig själv. Man kan läsa bilden uppifrån och ner och nerifrån och upp eller från mitten och upp och ner........den berättar samma sak. Om jag skall berätta? Nej jag låter bli och låter din fantasi få lite spelrum!!

Ha en härlig lördag!

Inga kommentarer: