På Gång.......

söndag 10 juli 2011

Mormorsrutor och lapptäcken hör ihop på något sätt!

Så var den klar, pläden med mormorsrutor och i bomullsgarn. Rester från min mammas handarbetsaffär och med tillskott av endast 1 hg vitt garn i nyinköp! Tänk vad min mamma lämnade efter sig till mig i garner. Det är faktiskt roligare att se en pläd än en massa restgarner måste jag säga.

Yngsta dottern blev så förtjust i den att den blev hennes. Hoppas att hon kommer att ha glädje av den när det finns "två generationer" inblandade i pläden.

Jag tänker på att det är mycket likt detta med att sy lappräcke, man virkar lapp på lapp och sätter samman. Skillnaden är att jag kan ha med mig den lilla virkningen och använda "stunder av väntan" och virka en ruta eller två.

Nu får vi se om jag hinner fler under sommarens olika "väntan besök" sedan blir det väl att gå ner i verkstaden och ha "vinterarbete", så här sommar tider så är det att vara ute som gäller och ladda batterierna.

Ha en skön solig utesöndag!

Inga kommentarer: