På Gång.......

tisdag 9 augusti 2011

Att öppna dörrar.......

Dörrar är lite klurigt både att titta på och att gå igenom. Detta är en mycket gammal dörr nog bland de äldsta i Sverige tror jag. Ligger på Visingsö.

Sedan jag var liten så har jag varit intresserad av dörrar de berättar en historia både om dem som tillverkat dem, gått igenom dem men också både bott och använt dörren. Det är spännande att se hur åldern ger sin patina till dörren och hur hantverket utövats. Visst är denna vacker!

Titta också på beslagen och stenarna framför dörren även de är vackra tycker jag.

Tänk vad mycket som händer bakom stängda dörrar!!

2 kommentarer:

Lillemor sa...

Är sällan inne på bloggarna men nu har jag tagit mig tid o även lagt upp lite eget.... Dörren är väldigt vacker! Kan förstå din fascination för dörrar... alltid spännande att öppna nya...

ewa-christine sa...

Jag förstår man kan inte sitta hela tiden och kolla bloggar, då får man inte gjort någonting!!