På Gång.......

lördag 13 augusti 2011

Den röda hatten..............

Jag brukar inte beskriva det jag gör och tala om vad jag gjort så där detaljerat. Bilden idag, är en hatt. Den symboliserar ett antal år av mitt yrkesliv och den röda färgen står för empati, kärlek, sätta sig in i, och den färgen hade jag med i min logga och namn på mitt företag (ubismo det var m:ets färg).

Om jag inte arbetade med detta ute i organisationer och företag så hade jag nog inte kunnat arbetat i 35 år med det jag gjorde. Empatin för de som arbetade, deras chefer, deras jobb kräver också aktning och insiktsfullhet. Kärleken till mitt jobb och kärleken till människor som vill utvecklas, kunna försöka sätta mig in i olika arbetsområden allt detta var viktigt och är viktigt även idag.

Det finns också en baksida av detta och det är att jag måste vara försiktig så jag inte tappar foccus och koncentration i arbetet med att sätta mig in i och ha för stor empati så att jag missade hela poängen med varför jag hade fått just det uppdraget som jag arbetade med.

Idag ser jag "den röda färgen" som en trivselfärg, en färg som skall också visa på vara observant och icke låta sig påverkas för mycket av andra färger.

Tänk vad man kan lära sig hela livet och i livet.

Ha en härlig dag!


Inga kommentarer: