På Gång.......

måndag 22 augusti 2011

Nya vägar, nya utmaningar....

Jag kan inte låta bli att återgå till detta med förändring och förändringsvilligheten. Jag har lärt mig att de flesta av oss människor är mycket flexibla i vissa hänseenden men inte i andra. Visst är det underligt. Det innebär att vår "förändringsvillighetskvot" är begränsad, eller vi begränsar det själva.

Den som är risktagare "sätter igång direkt" väntar inte, inväntar inte utan "åker" på stuberten.
Dessutom så görs framstegen när det finns en viss press inblandad och utsätter sig för utmaningar hela tiden. Det kallas för att "lära genom handling" eller "acction learning".

Vi har också de som är "foccuserade och koncentrerade" på förändring, de ser sig om, observerar och tänker på vad, hur och varför...............inför förändringen.

Tänkaren gör en grundlig utredning, gör en metodisk genomgång och tänker på förändringen och tar den steg för steg.

Ok tre personlighetstyper, vem är du? Jag vet vem jag är........och det är alltid tryggt eller hur?

3 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

På gång igen ;-)du vilar aldrig, eller hur?
Hoppas det gick bra idag, vänen?!
Fin bild, jag gillar de färgtonerna. Jag har broderat på min pågående havsquilt idag, den ser likadan ut som en annan. Jag behövr kanske förändrig ????
Kram!

EM sa...

Hej, det var ett tag sen som jag var inne hos dig nu. Nya utmaningar. Ja jag tackar jag.
Är den som gasar, full fart, nya tankar, förändring, och så har jag en man som bromsar, tar ner mig på jorden och får mig att värdera eller omvärdera.
yin och yang
kram elsamarianne

ewa-christine sa...

Gunnel, detta med upprepning vet vi ju....eller bli vid din läst......tänker vi ju........det handlar inte om kanske utan när!!

elsamarianne så sant så sant!!