På Gång.......

torsdag 15 september 2011

Vidunderliga tankar!!


Ja så var det detta med förr!

Nog tycker jag att det gamla var vackert, färgerna, tonerna (är som musik) och allt detta ger mig inspiration. De gamla korten och kläderna, den gamla nallen och stoppgarnerna!

Helt klart är det härligt att få lov att dokumentera och berätta. Stoppgarnerna var till strumpor inte strumbyxor, och de hade alltid olika brun/beige toner. Maskonra gick och så fick man stoppa och laga. Jag har en del "verksyg" som man använde på den tiden och det är lite kul att se och framför allt förstå hur man gjorde. Det är nog bäst att man visar upp detta annars faller de i glömska. Tänkte häromdagen att detta är vårt sätt att lämna eftertryck till eftervärlden.

Nallebjörnen är i "Ylle" och inte sliten alls, kanske inget barn haft det och gosat med det i släkten utan bara haft det till lyster som jag!

Korten med de hårda pappersarken som är så vackra på baksidan, rena konstverken. Skall nog fotografera dessa baksidor också så att de bevaras.

Har inte hjärta att "slakta" stoppgarnslådan som är så intakt med kartong och stopprullar, så den får nog bli som den är...............

Men jag kan inte behålla allt utan får fundera hur jag skall göra inför framtiden!

Inga kommentarer: