På Gång.......

måndag 10 oktober 2011

Tvärt om.........

Ibland kan man göra tvärt om........vad som är brukligt, vad som anses rätt, och vad som skall göras. Tvärt om ger perspektiv och nya möjligheter men det kräver energi.

Ett kul sätt att få perspektiv är att bestämma mig för ett mål, sedan istället för att ta fram alla delar för att komma dit, leta reda på alla hinder som hindrar mig att nå målet. Då har jag ett perspektiv från en annan synvinkel.

Dessa mentala omvändningar är bra att använda i många situationer.

Vi behöver både vårt bildseende och vårt strukturella seende i många situationer. Därför skall vi arbeta med både det visuella, bilden, formen, tillsammans med vår styrka att organisera planera och hitta vägar till möjligheter så har vi ett fantastiskt redskap att hantera dvs vår egen hjärna.

Så denna veckan skall jag göra tvärt om flera gånger för att hitta fler löningar till ett projekt som jag håller på med.



2 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

Fantastisk bild! Lycka till med ditt tvärtom projekt!

ewa-christine sa...

Tack för dina kommentarer, och tack för ditt lycka till.
Tvärt om är faktiskt riktigt bra...........det löser många knutar eller funderingar eller blockeringar!!