På Gång.......

måndag 21 november 2011

Langett..........

Våra vägar kan te sig krokiga och sidospår kan förekomma har ni tänkt på det. Men dagens bild ingår i ett projekt som jag har startat upp. Många av mina projekt har gått i "lås"och då gäller det att hitta nya för att ha roligt. Det handlar om att sätta nya mål, göra spännande saker.

Jag har haft mina 3 utställningar som var ett mål, sedan så ville jag vara med om ett par utställningar där vi var flera som ställde ut, nu är det nya mål som hägrar.......

Detta med mål är intressant. För att det skall uppfyllas behövs ett par saker enligt mitt sätt att se, nämligen:

Mätbara (gärna daterade) mål för att passa in i ett "handlingsschema"
Det behövs åtgärder som leder fram till målet
Målen får gärna vara konkreta kanske lite presisa
Tänk på ditt språk när du formulerar dina mål (positivt, slå gärna upp vad detta ord betyder)
Dina mål skall gå att uppfylla
Tänk på att sätta kortsiktiga mål på din handlingsplan
Du skall känna tillfredställelse (att dina mål är det du vill)
Dela upp målet i många beståndsdelar
Sök upp någon att dela dina mål med

Sedan så kanske du också skall fundera över "ditt syfte" med målet eller målen. Syftet brukar klargöra varför du skall nå målet.


2 kommentarer:

Ingrid sa...

Tänkvärt:-)
Vilket fint broderi!

ewa-christine sa...

Tack Ingrid ja du gillar ju vitt du också!! (ler)