På Gång.......

söndag 20 november 2011

Några tuffa veckor framför mig.....

Just nu sitter jag och finslipar på examinationsuppgifterna. Det är några tuffa veckor framgent, men jag ligger bra i fas. Söker linjer i några former jag arbetar med. Ser ni "cirklarna i bilden"?

Så har vi detta med tid då, för att våra handlingar skall tillfredställa oss måste de ha en mening och föra med sig utveckling, annars är det bortkastad tid eller?

Jag måste säga att jag känner ett stort välbefinnande när jag kan lösa mina uppgifter på många olika sätt.

Jag skall avsluta dagens tanke med följande:

Tid för kroppen
Tid för hobby
Tid för välbefinnande
Tid för läsa
Tid för resa
Tid för vila
Tid för kärlek
Tid för andra
Tid för familjen
Tid för utveckling
Tid för kreativitet
Tid för avslappning
Tid för regression
Tid för ensamhet
Tid för vardagssysslor
Tid för arbete
Tid för livsupehållande verksamhet

Vilken TID tar din tid mest?
Vilken TID vill du öka respektive minska?

Vi skall ha lust, lust att göra, lust att vilja, men framför allt lust att göra våra liv rika och att vi får ett förtjänstfullt liv. Det är ingen annan som kommer att åta sig detta i vårt ställe, den saken är helt säker!


Inga kommentarer: