På Gång.......

lördag 26 november 2011

Nr 5

Så påbörjas den rosa "mormorspläden", virkningen är bra att ha till hands mellan mina "skolarbeten" här behöver jag inte tänka utan bara virka och se på TV. Det är alltså mitt TV nöje att virka klart alla restgarner och det fungerar!

Jag tänker på mina "livsmål" som har varit starka genom åren och nu när jag är "vuxen" så ser jag resultaten. Att ställa upp livsmål för längre tidsperspektiv är viktigt det kan jag klart se idag. Ibland tar ett livsmål upp till 20 år att genomföra!!!

Alla mål skall kanske inte genomföras, med de är bra att ha dem för de ger mig bränsle till anra mål som ligger mig närmare (ibland förstår jag inte detta). Ett av mina mer närliggande mål är att sticka eller virka upp som jag skrev alla restgarner och jag är på god väg. Jag håller på med min 5:e virkade pläd i olika färger. En vit/creme, en i färgerna engelsk lakritskonfekt, en helt vit, en grå och nu en rosa. Jag har mer garner så det blir några till innan jag är klar kan jag tänka mig.

I morgon är det första advent, och jag önskar alla en riktigt trevlig första advent och en härlig söndag!

Inga kommentarer: