På Gång.......

torsdag 17 november 2011

Reflektioner..........

För att våra handlingar skall tillfredställa oss och vi skall känna oss nöjda måste de ha en mening. De handlingar jag gör skall föra mig frammåt, föra med sig utveckling så jag känner det. Men också lust att fortsätta att botanisera och arbeta vidare.

Eftersom vi går från någonting till någonting så har val, mening och utveckling en stor betydelse i allt vi gör oavsett vad vi gör! Detta gäller inom det konstnärliga skapandet likaväl som inom det yrkesmässiga arbetet. Det är när vi är på en "stiltje-platå" som vi undrar över vad vill jag!

Det är just under sådana "tillfälliga platåer" som vi skall göra något helt nytt, pröva på något vi aldrig gjort tidigare............vad som kommer ut av detta vet vi inte, men helt klart när vi passerat platån, så ser vi varför vi gjorde si eller så.

Att sätta upp mål är alltså viktigt (nästan intill omöjligt att inte göra). Dessa våra mål är urvalsfilter som ger vår tid innehåll och de är grunden för det vi vill förverkliga.

Har du några mål?

Jag har ett långsiktigt mål, och med hjälp av det så har jag mina delmål.........varje delmål är en möjlighet att nå fram till målet. Men jag måste göra medvetna val hela tiden och det kräver både tid och ork!


Inga kommentarer: