På Gång.......

torsdag 23 februari 2012

Minnen...........

Tänk att alla minnen får plats i våra hjärnor! Alla dessa minnen, bilder, ögonblick skapar vårt sätt att både tänka och vara. Jag är helt övertygad om att vissa av oss människor inte förstår att vi påverkar våra tankar, våra känslor utan frammanar sådant som inte är så kul.

I går mötte jag en skolkamrat från tiden jag var 14 år ungefär. Många minnen, många stunder och många upplevelser har passerat "revy". Men så lätt det var att gå tillbaka i tiden och känna samma då som nu.
Visst är vår kropp fantastisk som gör att vi kan minnas.

Idag minns jag särskilt 7 barnbarns födslar, och minns känslan av lycka att allt gått bra, att barnen idag mår bra och att deras liv skiljer sig ifrån den lilla kronprinsessa som föddes i morse. Undrar vad hennes minnen kommer att vara när hon är vuxen. Min förhoppning är att hon kommer att bära fina minnen precis som våra barnbarn skall bära minnen från både små och stora saker.

Jag minns.............mer idag än i går, men minns mindre på något sätt hur det nu går ihop (ler).....visst är livet förunderligt.

Dagens Bild är från Sydafrica som var ett märkligt land som jag kommer att minnas för sina himlar, berg, djur och hjärtegoda människor.

Inga kommentarer: