På Gång.......

lördag 24 mars 2012

Ett litet ord med många funderingar.....Ordet

Det lilla ordet "tack"
Jag har nog aldrig tidigare funderat på detta ordet, det har varit så naturligt för mig att uttrycka "tacksamhet och att säga tack" det är från barnsben. En dag vid ett kaffebord så var det en som sa, "jag tycker inte man behöver tacka för allting och i synnerhet inte på internet", ja vad säger man då. Jag blev tyst faktiskt och sedan har jag gått och funderat på detta med vad som är brukligt, vad som blir vanligt, och hur man hanterar detta med nya media.

Om man är av den åsikten att man tackar när man endast möts i vår snabba värld jag då är det lätt att glömma, om man själv har svårt att skriva ett tack till någon ja då är det lätt att bli glömd.
Om man talar om för andra som tackar att "jag" tycker det är onödigt att tacka på sociala medier, ja då skall man nog fundera både en och två gånger om man skall vara med, för det är brukligt att man tackar här.

Min slutsats blev naturligtvis som din......eller hur?


2 kommentarer:

annicka sa...

om man inte tackar eller på annat sätt hör av sig så blir det ett märkligt tomrum - oavsett internet eller irl. tänker jag. Kommunikation - ge o ta, fundera ihop, fråga, interaktera, tycker jag är det som ger så mycket mer än att bara visa upp sig, ge ifrån sig. Jag har fått så många härliga vänner just på så sätt. Du är en av dem

ewa-christine sa...

Tack Annika, så glad jag blir..............!!