På Gång.......

onsdag 21 mars 2012

Färger.........

Att leda är att påverka!

Inre ledarskap är också påverkan, att som jag skrivit tidigare gå från någonting till någonting. Att känna efter och se vad som gör att du hittar en linje, en form, en röd tråd. Att i eget utvecklande av "konstnärsskap" eller skapande söka efter ditt genuina jag, och så så sätt hitta dina styrkor. Det skiljer sig inte ett enda dugg ifrån att utöva ledarskap i verkliga livet. Att hitta det bästa hos arbetslaget, arbetsgruppen eller företaget. Det som skiljer är att här är du ensam med ditt personliga ledarskap och du fattar dina egna beslut, förkastar och börjar om igen.

Om jag är positiv mot mig själv, så lyckas jag bättre.

Det handlar också om självrespekt, att värdera det jag gör på ett bra sätt, och att jag är trygg i det jag gör.

I formarbetet så ser jag helt klart många likheter och det slår mig att "all kunskap" går samman på något sätt.

Jag påverkar mig själv att hitta mina starka sidor inom formgivning och formgivningsarbete, men också att jag påverkar det som jag inte är fullt så nöjd med och detta har jag en chans att utveckla. Tänk vad lyckligt lottade vi är!


Inga kommentarer: