På Gång.......

söndag 27 maj 2012

Masker i olika utföranden.........


Ett resultat av funderingar i formgivning. Hur påverkar formen upplevelsen, hur påverkar formen skapandet och hur påverkas formen av färgen. En intensiv termin med många frågeställningar och många ställningstaganden.
Mina textila arbeten präglas av arbeten både i färg och vitt, men det är det vita som gör att mitt hjärta slår lite extra.

Nu har jag botaniserat i det blå och jag är inte färdig så här kommer en del arbeten att växa fram. Men jag återkommer ständigt till vitt, eller vita toner.

Kring varje skapelse formas en fundering, en symbolism och en känsla som är så stark att den inte går att styra. Det är en del av skaparprocessen som jag finner intressant och utmanande.

Att göra för görandets skull passar inte mig, däremot funderar jag länge innan jag kommer till skott även om det många gånger inte märks. I processen finns också det spontana, eftertänksamma, fundersamma, valbara, formbara, innehållsmässiga, och allt detta tillsammans stimulerar fantasin.

Ha en fin morsdag, Pingsdag och söndag!

Inga kommentarer: