På Gång.......

tisdag 22 maj 2012

Snart sommar om det inte redan är det.....

Nu är det lite mer än en vecka sedan förra inlägget och det är så det kommer att bli i fortsättningen. En gång per vecka det får räcka. Jag har under veckan som gått arbetat med min uppsats i formgivning och det har varit ett otroligt intressant arbete för min egen del. Helt klart så får jag perspektiv på det jag gör och samtidigt kan jag ifrågasätta, förändra, tänka till och skapa just det som jag känner för. Visst det tar längre tid att tänka efter, och det har en annan känsla om det är bättre eller inte vet jag inte ännu, helt klart är det helt annorlunda sätt att jobba på. Under tre år så har detta nya arbetssätt smugit sig in, från det helt spontana, fria, o-förtänkta till det mer spontant tänkta om ni är med?

När det gäller färger så har detta påverkat mig i mina skisser helt klart, men det vita står sig och det vita ger mig en stilla ro.

Denna veckan skall jag förbereda mig inför min resa till Lindköping och avslutet där.

Solen skiner och solen är i mitt sinne. Jag nynnar "sommar, sommar, sommar".............


Inga kommentarer: