På Gång.......

söndag 3 juni 2012

Helhet eller delar.......


Att finna en form är många gånger det som är svårast i skapandet som jag ser det. Här är 2 exempel som jag funderat över. Den ena  är några raka sträck som jag ville genom enkelhet och färg skulle symbolisera havet, där jag bor. Jag kan idag gå ner i vår vik och se just dessa streck och fyllas med glädje.

Den andre bilden/formen skulle symbolisera jorden och att man i tanken kan flyga långt, långt bort och sända glada tankar. Eller som en fågel flyga högt, högt över vår jord och komma fram.

Båda bilderna har blivit 2 små artquilts, varav den ena har flygit ända till USA.

Det som är intressant är ju att tanken kan förflyttas var som helst och våra tankar kan bära oss dit vi vill. Tanken har ingen begränsning! Det kan tom spela oss spratt och leka med oss. Våra tankar är bränsle helt klart till det som kan bli något.

Tanken just nu är att den blå färgen har något kraftfullt och livskraftigt i sig. Det är just därför som livsviktiga tankar skall finnas för att se vad vi vill, hur vi vill och varför vi vill något.

Jag vill gå igenom alla mina blå färger och se vad detta kan leda mig. Det tar tid att utforska en färg och den tiden skall jag tillåta mig nu.

Om nu inte tanken spelar mig ett spratt förståss...............!!

2 kommentarer:

C De-sign sa...

Först och främst grattis till din avslutade utbildning! Jag kan verkligen förstå att det varit mycket intressant! Jag längtar så efter att få mer tid till skapandet.... men så fort som åren går så kommer nog den dagen snart!
Ha ett fint veckoslut! Kram fr C

ewa-christine sa...

Taack för din hälsning som värmer!