På Gång.......

söndag 16 september 2012

Söndag igen, veckorna rusar iväg........

Efter att ha bloggat ett par år så känner man inte samma sug, men det är fortfarande kul att ha både kontakt och skapa kontakt. Inte lika ofta, och helt plötsligt så märker jag att jag har fått mer tid över.
Tid till eftertanke bland annat.
Men också tid att gå igenom alla mina förråd av material och arbete som samlats genom åren.
Dokumentationen av alla mina gamla samlingar har fått en mer framträdande roll och nu har jag tiden att göra det som jag funderat över i så många år. Dokumentera och berätta om familjens alla små skatter.

Men också tid att skapa på ett helt nytt sätt. Studierna i design, formgivning har givit mig ett nytt förhållningssätt som varit befriande, men framförallt fruktbart personligen. Jag har hittat mej i mina arbete mer och mer. De senaste tio (10) åren har varit både ansträngande, roliga, arbetssamma, tom lite ångesladdade, men med backspegeln i hand så ser jag vad jag fått ut av det hela.

Nu går jag in i en ny fas, en fas där jag mer kan råda över min tid, inte så mycket inrutat och framförallt inte så många resor. Jag har visserligen ett (1) år kvar att göra en djupdykning i till Lindköping, men det blir inte förrän nästa år. I år och framtill nästa höst skall jag bara "glida fram" och göra allt det som verkligen lockar.

En slutsats jag dragit är att "jag är inte för gammal att lära" och det är jag glad över. Likaså att nyfikenheten inte har försvunnit. Jag har vunnit massor av nya vänner på vägen och dessa mina vänner har alla utifrån sin kompetens massor av glädje och inspiration att dela med sig. Vart denna resa är på väg vet jag inte, men helt klart så funderar jag ibland och inser att det är skönt att man inte vet allt!

Till sist, varför skriver jag alltid numera på en söndag? Enkelt jag är född på en söndag, ett söndagsbarn av min tid!

Ha en skön söndag..................

2 kommentarer:

Sarah sa...

Hej! Det var länge sen... =)
Lika vackert och uppfriskande som vanligt här inne märker jag...

kram, Sarah

ewa-christine sa...

Trevligt att höra från dig Sarah och hoppas att du kommer att få det härligt i underbara lilla Vadstena!