På Gång.......

söndag 20 januari 2013

Babytäcke..........

En del babytäcken har det blivit under de år som jag hållit på med mitt textila skapande. Lapptäcken var  en spännande tid, där jag botaniserade i både nya och gamla tyger. Kom fram till att jag gillar återbrukade tyger. De har både patina och en speciell "tvättad känsla" som jag gillar.

Alla barnbarnen har fått var sitt babytäcke, och då var det vitt så klart, med textilier från familjen. Det är jag glad över att jag gjort.

Handquiltade täcken känner jag mest för. Maskin i all ära, men jag gillar handquiltningen då hinner jag sitta och tänka och filosofera. Jag har också gjort flera med broderier på.

Detta babytäcke kan när barnet växer upp vara helt OK på stranden och då byter vi bara namn på det och kallar det för "sittäcke, strandtäcke" i stället.


2 kommentarer:

solange sa...

Very beautiful blanket, and very good memory for you.
Regards.

ewa-christine sa...

Thanks