På Gång.......

onsdag 16 januari 2013

Glädje in i det okända......

Ibland måste vi kasta oss in i det okända och inte veta alla steg vi tar. Det är både kusligt och lite läskigt tycker jag. Men nödvändigt.

Glädjen i att VÅGA, är en del, men glädjen att GÖRA en annan.

Om vi alltid skall veta hur allt slutar, eller om vi i förväg säger detta blir inte bra, hur skall vi då lära och hur skall vi då våga försöka och hur skall vi då kunna testa.

Jag har lärt mig att det finns 3 sorters människortyper, de som hoppar på tåget, de som aldrig går till tåget och de som ser tåget gå.

Jag tillhör nog de som hoppar på tåget, men också vågar hoppa av och kolla in, och det har en viss tjustning, men samtidigt så är det härligt om jag har fler medresinärer som också har hoppat på.

Just nu........är en sång som jag kan gå och nynna på idag. Ja det gör jag varje dag förresten!

JUST NU.....vill jag.......
JUST NU.....vill jag......

Å en sådan fin dag det blir!


Inga kommentarer: