På Gång.......

fredag 11 januari 2013

Våga........

Jag älskar mina gamla trä-tråd-rullar och har haft möjligheten att under ett antal månader djupstudera dessa. Det har varit en "spännande resa" att dokumentera, undersöka, studera och formulera mig kring detta. Nu närmar sig resan sitt slut, och jag skall muntligen presentera mina resultat i mitten på denna månaden. Det är alltid så att jag känner ett visst vemod, när jag är klar med något jag arbetat och levt med så länge.

Jag brukar alltid säga från något till något, och nu känns det som om jag går till något nytt i både mitt skapande arbete och mitt dokumenterande och sökande arbete. Det känns både utmanande och lite pirrigt. Men visst skall det vara så, det är då vi upptäcker saker som vi inte tidigare varken tänkt eller upplevt. Att stanna kvar i det "gamla" då sker ingen utveckling, men att ha med det gamla och gå in i det nya, det är då det händer.

Just nu känns det bra för det är många avslut som jag gör och har gjort. Jag har verkligen gått från någonting till någonting i hela mitt liv. Till detta bär jag med mig alla erfarenheter, upplevelser, roliga minnen, men också minnen som varit både arbetssamma och svåra. Det är nog det som kallas "livet".

Vart 2013 bär med sig vet jag inte, och skönt är det, men en sak vet jag, öppet sinne, roliga stunder, härliga människor, väntar mig. Jag har avslutat så många saker under 2012 att jag känner mig redo att öppet kasta mig in i detta nya som väntar. Härligt att VÅGA när jag är i min andra ungdom. Att detta finns med mig och att jag inte tappat "våga på vägen" är skönt, det är detta som stärker oss människor att våga testa nytt, att våga avsluta sådant som inte är så kul, att våga pröva, känna hur det kan bära iväg med oss och våga att ta in det nya.

Om vi inte vågar - stelnar vi!


Inga kommentarer: