På Gång.......

söndag 24 februari 2013

I väntans tider.......

Dagens Bild har med planering, fundering, skapande, att göra. Idag har jag samlat ihop allt skräp i min låda som jag har stående. Det slår mig att tonerna faller samman och kanske kan det blir något av detta -  det får bli nästa steg!

Skapande är en "resa" i tid och rum men också i symboler, minnen, funderingar och tankar. Hela skaparprocessen har med detta att göra oavsett vad och vilket material vi använder. Sedan så har vi form, design, vad vi skall göra och varför vi gör det vi gör.

Helt klart är det spännande att se vad jag ser i mina lappar som egentligen skulle slängas för det blev över från ett annat arbete - men se nej, jag kände instinktivt att detta kan bli något men inte när och inte vad och inte hur. Om vi hela tiden måste från början veta allt, ja då är det bättre att använda mönster och göra allt efter mönster. Det är då rätt för dig. För mig är fantasin, det egna tänket, mitt eget skapande det som stimulerar.

Väl att vi är olika eller hur?

Inga kommentarer: