På Gång.......

lördag 23 mars 2013

Nyfikenhet och upptäckter går hand i hand......


Att vara nyfiken är en egenskap som kan vara både utvecklande och givande, även om vi inte kanske alltid ser det i det korta perspektivet. Helt klart när vi har svaren och kan se i backspegeln så kan vi säga till oss själva, jo men så var det. Eller ja det känns helt rätt.

Upptäckter som enkelhet, har varit något som jag funderat på. Hur kan jag göra för att göra det enklare, hur kan jag ta bort för att skapa stilistiskt mer tilltalande bilder, kan jag vända på mina tankar och se dem från en annan sida.

Naiv konst är ett konstbegrepp som används om en typ av föreställande konst som har en barnslig enkelhet i både uttrycket och tekniken. Om denna "tavla" kan gå under begreppet naiv är väl kanske en smaksak, men jag har döpt den till "enkelhet" för det var det som slog mig när den var klar.

Jag har alltid trott på "enkla budskap", enkla lösningar, människor som är enkla och okomplicerade (vilket också jag förknippar med ärlighet), det är mycket trevligare att göra livet enkelt för sig och att ha ett enkelt förhållningssätt.

Återigen så kan jag säga till mig själv, jag går från någonting till någonting och det är ganska enkelt, eller hur?

Inga kommentarer: