På Gång.......

onsdag 27 mars 2013

Nyhetens behag......

Att vara med i den snabba utveckling som sker är också att vara med att pröva nytt. I hela mitt liv har jag varit med i både utveckling och teknikutveckling. Helt klart har det varit ett område som varit mycket spännande. Jag var tidig när det gällde kamror, datorer, telefoner för jag ville kunna använda och förstå. Det är så idag också.

Jaha vad har detta med dagens bild att göra, jo jag har köpt mig en ny kamera en Nikon D7100 som är ett litet mästerverk. Det tyckte jag när jag fick min första digitala kamera, jag har haft ett antal både kompakta och systemkamror. Eftersom jag använt kamran i mitt tidigare arbete som dokumentation så var det ganska kul att fortsätta att använda kameran i mitt textila arbete.

Helt fantastiskt att få lov att hänga med, idag får jag också "handledning" av mina barnbarn och andra teknikintresserade. Jag är helt övertygad om att teknikintresset kommer att fortsätta så länge jag lever.

Ok vad är det på bilden, jo ett av mina textila arbeten där kameran går att manipulera bilden. Allt detta har ju med bild att göra, både att skapa bilden, att komponera bilden, att studera bilden, men också att tekniskt räkna ut vad bilden har för syfte. Bildskapande och teknik går nog hand i hand.

Så nyhetens behag kommer säkert många fler gånger - för tekniken går ursnabbt!

Nyhetens behag sitter inte i så länge heller, och det gäller att lära sig så mycket så glädjen att kunna följer med. Jag har dock gjort en upptäckt, jag kan riktigt mycket och kan fortfarande lära nytt, det tycker jag är härligt!

Påsken går alltså i teknikens tecken..............tillsammans med "nyhetens behag"

Inga kommentarer: