På Gång.......

tisdag 23 april 2013

Städdax......

Nu går vintern över i vår och det blir ljusare och ljusare om kvällarna. Visst har vi längtat och önskat både ljus och värme. Det sista rensas från rabatter för att låta växandet komma igång på allvar.

Samtidigt med utrensning i naturen som kommer det nya - visst är det förunderligt. Jag har tänkt samma tanke så jag böjade också att rensa ut och slänga sådant som går att slänga - tänk jag fick 2 tomma skåp.

Sedan har jag virkat upp nästan alla restgarner så alla 7 barnbarnen har fått och kommer att få var sin "mormorspläd" det känns bra att ha gjort detta under vintern. Ett minne att svepa om sig kalla vinterkvällar. Många tankar om och kring barnbarnen och deras framtid har virkats in i dessa plädar, med kärlek gjorda.

Med de ljusa dagar följer också utarbeta, uteliv och framför allt sommarliv. Detta har jag längtat efter och det innebär inte så mycket innesittarväder - husbilen är framtagen ur sin vinterförvaring och det skall fejas och putsas och flyttas in för sommaren. Våren är en härlig förberedande tid och sommaren är underbar.

Just nu håller jag också på att titta över allt mitt textila skapande, vad som kan färdigställas, vad som skall kompletteras och vad som skall avbrytas. Det är viktigt att också avsluta ett arbete även om det inte är klart om man inte blir nöjd med det.


Lycka är att färdigställa och att känna sig nöjd...................lev väl ewa-christine

Inga kommentarer: