På Gång.......

söndag 5 maj 2013

För att få någonting........

För att få någonting, måste vi ge någonting var en tanke som slog mig när jag arbetade med denna bilden. För att få vänskap, ger vi vänskap, för att få tid, ger vi tid. Men också när vi ger beröm, vad jag kallar äkta beröm, så hoppas vi själva att få detta tillbaka.

Vad var det då som slog mig, jo att det finns människor som kan ge både äkta beröm och uppskattning och tvärt om. De som inte kan är det så att de inte vill, eller är det så att de helt enkelt inte har förmågan, eller är de så att de är avundsjuka, eller inte vågar.......oavsett detta så ger jag beröm och uppmuntrar jag tycker det är mycket roligare att vara en uppmuntrare än en som inte säger någonting.

Med detta säger jag också att jag kan ge beröm till mig själv och säga "men den är ju bra, det blev just den drömbild som du ville ha" och därmed är bilden döpt!


Inga kommentarer: