På Gång.......

onsdag 22 maj 2013

Kärlek..........eller "kär-lek"


Kärlek till den skapande processen är något speciellt och unikt. Att känna glädje, kunna leka, vara sig själv, uttrycka en känsla, eller en tanke, eller en del av sig själv är något mycket speciellt. Att se med mina ögon det som jag vill förmedla och undra - ser någon annan detta, denna känsla, upplevelse eller budskap? Abstrakt måleri, abstrakt broderi, abstrakta art-quilts är för mig just "kär-lek" eller "kärlek".

                                        -"att lära utan att göra är som att älska utan att röra"

Det är just detta som jag försöker uttrycka och jag vet vad jag försöker säga, men vet du?

Ja, det är enkelt, du har dina erfarenheter, insikter, känslor, tankar och du läser min bild med dina värderingar och dina kunskaper, kanske vi möts?

Inga kommentarer: