På Gång.......

fredag 3 maj 2013

Livets möjligheter..................


Att välja i livet kan vara svårt för många, att välja bort ännu svårare för vissa. Personligen så tror jag att livets alla möjligheter gör att vi lättare kan välja och känna efter vad vi gillar och vad vi inte gillar. Det finns så många val att göra och det är enkelt. Antingen säger vi ja, eller så säger vi nej.

Dessutom så har vi vår fria vilja att välja, att välja skolväg, att välja hobby, att välja vänner, att välja är en massa möjligheter. Att välja bort är samma möjligheter och när vi väljer bort så väljer vi annat.

idag har jag valt bort att rensa i trädgården och snart, mycket snart är det en trivsam, trevlig trädgård som inte behöver rensas så mycket, men klippas däremot. Det gillar jag.

Tänk vilka möjligheter vi skapar om vi väljer som vi känner.

Dagens bild är en Bild från mitt fria skapande med "kinesiskt måleri" som jag gillar. Och jag skall berätta en hemlighet, jag målar bara sensommar och höst med detta. Resten av året laddar jag för just kinesiskt måleri. Det är en speciell teknik där man använder tänkandets kraft mycket mer än i vanligt måleri.

Ha en skön helg...............

Inga kommentarer: